donderdag 2 mei 2013

By Danie

Dé styliste van Nederland Danie bles heeft vorige week dinsdag haar kledinglijn gepresenteerd tijdens een pers lancering in haar showroom in het World Fashion Center. Ik was hierbij, niet als uitgenodigde maar als model!

Het begon allemaal een paar maanden geleden, Danie Bles had op haar site een oproep gedaan dat ze modellen nodig had. Ze zou een soort van modeshow geven op de Modefabriek in de RAI. Ik ben geen model maar het is altijd wel een droom geweest. Dus ik deed meteen een email weg en dacht why not!? Blij dat ik was dat ik op een casting mocht komen in het World Fashion Center. Vlak erna kreeg ik een email dat ik samen met 19 andere meiden gekozen was om op 20 + 21 janurari op de Modefabriek zou komen te staan. Vanwege het slechte weer kon ik alleen maar de 20e aanwezig zijn. Maar het was erg leuk, ons haar en makeup werd professioneel gedaan. We kregen allemaal het zelfde aan; een zwarte pailletten maxi skirt met een grijs shirtje van een IT-girl erop. We moesten 3 rondes gaan lopen door de RAI met een saxofonist voorop. Het was een soort van parade.

                                                       Het haar in de krul.





Een paar weken geleden kreeg ik een email of ik wou komen modellen op de perslancering, hell yeah!
Om 07:00 uur 's ochtends moesten de modellen verzamelen om in de haar en makeup te gaan. De makeup werd gedaan door Inglot, een smokey eye look met nude lips. Fiona Franchimon maakte een big hair look. Het zag er allemaal prachtig uit.

We kregen allemaal een kleding setje aan die gebaseerd is op een IT-girl, ik had de look van Chantal Jansen.
Het leren jasje €399,-
Het paarse wollen jurkje €229,-
De blauwe sjaal €99,-
Het blauwe tasje €149,-






Om 12:00 uur kwamen de pers en BNers binnen, oa Liza Sips, Sylvana Simons, Hilmar Mulder, Leontine Borsato en veel bekende bloggers. Wij moesten ze verwelkomen en een drankje of hapje aanbieden. Verder hield Danie Bles een praatje voor de camera's en stonden wij er achter.


De collectie ziet er heel erg leuk uit, ik zou er graag een paar items van willen hebben maar helaas past dat niet binnen mijn budget.

Wij hebben een hele leuke goodiebag gekregen net zoals de uitgenodigde, de volgende spulletjes zaten erin:

                                      Een hele mooie handgemaakte sjaal van I love the moment.





                                               De nieuwste BY DANIE shop and style guide

                                                Waar ik heel klein in sta hihi!

                                   Turquoise riempje, haar elastiek + donut, sleutelhanger,                                                                                              .                                                           armbandje voor qday, een oorbel.

Twee heerlijke shampoo's komt altijd van pas.


Een parfum van WOW, een haarolie met argan extracten + een lipgloss met spiegeltje en lichtje van orofluido                          





XX Mariëlle.

1 opmerking: